شرکت طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت در تبریز

شرکت طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت در تبریز

۱۲ سوالی که هر کسب و کار موفقی باید از خودش بپرسد ؟

۱۲ سوالی که هر کسب و کار موفقی باید از خودش بپرسد ؟

۱۲ سوالی که هر کسب و کار موفقی باید از خودش بپرسد ؟

در شرایطی که طول عمر متوسط کمپانی‌ها در آمریکا و انگلیس به شدت کم شده (عمر متوسط کمپانی‌ها از 67سال به 15 سال رسیده است)، بعضی از کمپانی‌ها صد سالگی‌شان را جشن می‌گیرند و به نظر می‌رسد تا همیشه ماندگار خواهند بود. اما چه رازی پشت ماندگاری این کمپانی‌های بزرگ وجود دارد؟ آیا این کمپانی‌ها درسی برای آموختن به ما دارند؟

هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) یک نشریه عمومی در مورد مدیریت است که توسط انتشارات هاروارد بیزینس سالانه منتشر می‌شود و امتیاز آن برای دانشگاه هاروارد است. این موضوعی است که دقیقا گروه پژوهش هاروارد بیزینس ریویو به آن پرداخته است.

برای پاسخ دادن به سوالات بالا، تیم پژوهشی هاروارد بیزینس ریویو 6 تا از کمپانی‌های صدساله با عملکرد خوب را بررسی کردند:

  1. آکادمی موسیقی رویال: از مهم‌ترین مدارس موسیقی در لندن
  2. رویال کالج هنر: از اصلی‌ترین انجمن‌های هنرمندان در بریتانیا
  3. کمپانی رویال شکسپیر: معتبرترین مجموعه فرهنگی هنری مختص اجرای پروژه‌های سینمایی و عمدتا نمایشی
  4. کالج اتون (Eton College): یکی از گران‌قیمت‌ترین و مهم‌ترین مدارس انگلستان
  5. ناسا: که قطعا معرف حضور همه‌تان است. البته اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید می‌توانید در ویکی پدیاتوضیحات بیشتری در مورد ناسا بخوانید.
  6. کمپانی ورزشی آل بلک:  یکی از بزرگترین کمپانی‌های ورزشی در بریتانیا

پژوهش‌گران هاروارد بیزینس ریویو، 5 سال وقت گذاشتند تا ببینند این کمپانی‌ها چگونه کار می‌کنند و کدام جادویی آنها را در این جهان بی‌ثبات، این چنین پایدار و سرپا نگه داشته‌ است. پژوهشگران به زیر پوست این کمپانی‌ها رفتند تا ببینند چطور نفس می‌کشند و چرا خون این شرکت‌ها از بقیه رنگین‌تر به نظر می‌رسد؟ همه چیز را درباره آنها خواندند و با همکاران آنها مصاحبه کردند. این مقاله حاصل تمام آن 5 سال پژوهش است.

آکادمی موسیقی رویال در لندن

به طرز فوق‌العاده جالبی تمام این کمپانی‌ها با وجود کارهای متفاوتی که انجام می‌دادند، بسیار شبیه به هم بودند و جوری رفتار می‌کردند که شیوه تفکر سنتی مورد قبول اکثریت در حوزه مدیریت و بیزینس را به چالش می‌کشیدند.

پژوهشگران بعد از در میان گذاشتن این اطلاعات با تعداد زیادی کمپانی مثل اپل و رولز-رویس، به 12 سوال دست یافتند که هر سازمانی باید از خودش بپرسد. این سوال‌ها کمک می‌کنند کمپانی شما در اوج باقی بماند و شما هم مثل صدساله‌ها ماندگار بشوید.

در حالیکه اکثر کمپانی‌ها به فکر خدمات بیشتر به مشتری، به دست آوردن منابع، کارآمدی و بزرگتر شدن بودند، کمپانی‌های صدساله سعی می‌کردند یک اجتماع شکل دهند، تخصص‌هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و به جای بزرگتر شدن به بهتر شدن فکر می‌کردند. اما این فقط بخشی از داستان‌ آنهاست. در این مقاله از اصول مهم این کمپانی‌ها صحبت می‌کنیم و در ادامه 12 سوال که شما به عنوان صاحب کسب‌وکار باید از خود بپرسید را مطرح می‌کنیم.

یک توضیح برای اینکه ساختار این مقاله را بهتر درک کنید

قبل از هر چیزی لازم است بگویم که اساس این مقاله ترجمه است، اما بخش‌هایی توسط ویرایشگر (الینا الله بیگی) به آن اضافه شده. برای اینکه بخش‌های تالیفی از بخش‌های ترجمه جدا شود، آنها را در باکس سبز روشن قرار داده‌ایم.

شاید با خواندن این اصول فکر کنید که این حرف‌های قشنگ به درد همان هاروارد، انگلستان و اروپا می‌خورد. اینجا ایران است و ما چیزهای مهم‌تری داریم که بخواهیم حل کنیم و فرسنگ‌ها با این حرف‌ها فاصله داریم.بگذارید بگویم نه؛ خواهش می‌کنم اینطور فکر نکنید. اتفاقا در ایران مجال پیشرفت زیاد است و شما اگر فقط کمی به روز باشید، به سرعت از رقبایتان متمایز می‌شوید، حالا تصور کنید که بر طبق استانداردهای جهانی بخواهید مدیریت کنید. طولی نمی‌کشد که در این فضای سنتی کسب و کار اسم و رسم پیدا می‌کنید و طعم لذت بخش یک تغییر اساسی را احساس خواهید کرد و اما ببینیم این اصول چه هستند.

اصلی‌ترین نقطه مشترک تمام این صدساله‌ها این است که تمام این شرکت‌ها یک هستۀ مرکزی مستحکمدارند و در مقابل یک حاشیه‌ای که بر خلاف این هسته مستحکم و غیرقابل نفوذ، بسیار انعطاف‌پذیر و قابل گسترش است. من در این مقاله این دو بخش را تمام و کمال برای شما باز می‌کنم که چه اتفاقی در هر مورد می‌افتد.

بخش اول: هسته مرکزی و مستحکم

بخش دوم: ساختن حاشیه‌ای انعطاف‌پذیر

بخش اول: هسته مرکزی و محکم

اما این هستۀ مرکزی و مستحکم چگونه شکل می‌گیرد؟ این هستۀ مستحکم 3 ویژگی مهم دارد:

1- آنها به دنبال شکل دادن یک اجتماع هستند

آنها به شکل بسیار جالبی آینده‌نگر هستند و چشمشان به 30 سال آینده است. آنها می‌دانند که برای تصاحب آینده به چیزی بیشتر از خدمات و مشتریان زیاد نیاز دارند. کسب و کارهای بزرگ یک جامعه کوچک برای خود می‌سازند؛ یک اجتماع. (اگر به این مسئله علاقه‌مندید، می‌توانید مقالۀ ارزش‌های برند را هم بخوانید)

اما این کمپانی‌های بزرگ چگونه یک اجتماع ایجاد کردند و آنرا توسعه دادند؟

برای اینکه یک اجتماع حول کسب و کار خود ایجاد کنید، نیاز به آدم‌هایی دارید که به اجتماع شما بپیوندند، اجتماع آدم‌ها نیاز به ساختن یک جهان دارد. جهانی که از قواعد خاص خود ساخته شده است. تمام این کسب و کارها جهان تازه‌ای ساختند، جهانی که از افکار و باورهای متفاوتی ساخته شده بود و شرایط فعلی را به چالش می‌کشید.

آنها از تاثیر خودشان بر جامعه صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند، افکار و باورهایی را در آدم‌ها تغییر بدهند، نگرش‌های تازه‌ای بسازند و جهان تازه‌ای خلق کنند. مثلا ناسا از اینکه چه تاثیری بر نوع بشر گذاشته حرف می‌زند، کالج اتون از آموزش رایگان 70 کودک محروم در سال صحبت می‌کند، و رویال کالج هنر می‌خواهد از طریق هنر و طراحی دنیا را تغییر دهد.

چگونه برای سایت خود اینماد بگیریم ؟

چگونه برای سایت خود اینماد بگیریم ؟

چگونه برای سایت خود اینماد بگیریم ؟

خود را جای کاربران سایت‌تان بگذارید؛ به آن‌ها حق بدید که قبل از خرید از سایت شما دو دل باشند تا مبادا سرشان کلاه برود! آن‌ها می‌خواهند کالایی که خریداری می‌کنند با کیفیت به دست‌شان برسد و مبلغی که بابت آن هزینه کرده‌اند، هدر نشود. البته طی سال‌های گذشته در کشور ما با وجود فروشگاه‌های اینترنتی بزرگی مانند دیجی‌کالا، کم و بیش این اطمینان به وجود آمده است. اما شما چگونه اعتماد کاربران‌تان را به دست می‌آوردید؟ ما یک پیشنهاد در این خصوص داریم و آن دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا لوگوی ای نماد است.

به تازگی متوجه شده‌ایم برخی سایت‌ها دوره آموزشی گرفتن ای نماد را با قیمت بالا می‌فروشند! از آن‌جایی که مراحل انجام این‌کار بسیار ساده می‌باشد و  نیازی نیست بابت آن هزینه پرداخت کنید، تصمیم گرفتیم راهنمای کامل صفر تا صد مراحل دریافت لوگو نماد اعتماد الکترونیکی را به صورت رایگان در اختیار شما بگذاریم. یعنی از اینجا که ای نماد چیست شروع می کنیم، مزایای آن را به شما می‌گوییم، بعد به سراغ روش گرفتن نشان اعتماد می‌رویم و در نهایت، اقدامات لازم بعد از اخذ نماد اعتماد را به شما می‌گوییم.

ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟ 

همانطور که گفتیم، در شروع می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً نماد اعتماد الکترونیکی چیست. ای نماد (یا همان E-Namad) یک لوگوی نمادی است که برای سازماندهی، تایید صلاحیت و هویت فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌شود. در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود که خریداران سایت شما بتوانند به شما اعتماد کنند. این لوگو  منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود.

انواع لوگو نماد اعتماد الکترونیکی

اعتبار و کیفیت سایت‌ها در ای نماد با ستاره‌ها نشان داده می‌شوند. تعداد ستاره‌های بالاتر، نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد وب‌سایت است. انواع نماد الکترونیکی به شکل زیر است:

  • نماد موقت: این نماد برای سرعت بخشی به فرایند اخذ این نماد است و به سایت‌های فروشگاهی با حداقل معیارهای موجود اعطا می‌شود.
  • نماد دائم یک ستاره: پس از اعطای نماد موقت، فروشگاه جهت دریافت نماد دائم بررسی می‌شود. کسب‌ و کارها برای دریافت نماد دائم، باید مجموعه‌ای از معیارها را داشته باشند تا تأیید شوند که در ادامه مطلب آن‌ها را آموزش می‌بینیم.
  • نماد دائم دو ستاره: مراحل دریافت نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مشابه به نماد دائم یک ستاره است با این تفاوت که برای دریافت نشان دو ستاره باید گواهی امنیت SSL داشته باشید.

چرا باید برای سایت خودم نماد اعتماد الکترونیکی بگیرم؟

اکنون شاید بپرسید که مزایای دریافت اینماد چیست. یکی از راهکارهای اصلی جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های اینترنتی، لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی است. با گرفتن ای نماد فعالیت فروشگاه اینترنتی شما قانونی می‌شود؛ به طوری که کاربران با اطمینان از سایت شما خرید می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های داشتن نماد اعتبار الکترونیکی، دریافت درگاه بانکی می‌باشد. همچنین می‌توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل در محل داشته باشید. دقت کنید که بدون گرفتن E-Namad، شما هیچ کدام از این دو کار را (حداقل به صورت قانونی) نمی‌توانید انجام دهید.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چقدر دنگ و فنگ دارد؟

به‌طور کلی در مقایسه با سایر فعالیت‌های اداری، فرایند گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی سختی زیادی ندارد، تنها کافیست این آموزش را تا انتها مطالعه کنید تا مراحل لازم برای این کار را یاد بگیرید.

میانگین زمان دریافت

با توجه به زمانی که صرف تأیید آدرس، شماره تماس محل فعالیت کسب‌ و کار اینترنتی و استعلام صلاحیت فردی می‌شود،‌ در صورتی که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اعلامی از سوی کارشناسان اقدام کنید، ظرف مدت هفت الی ده روز نشان اعتماد الکترونیکی اعطا خواهد شد.

هزینه دریافت

هزینه‌هایی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید پرداخت کنید شامل یک 35 هزار تومان برای دریافت بسته پستی حاوی تعهدنامه، و همچنین هزینه‌های مربوط به دفتر اسناد رسمی و کپی برابر اصل شده مدارک می‌باشد.

حضور فیزیکی

در طی مراحل دریافت نشان اعتبار الکترونیکی نیازی به حضور فیزیکی ندارید. فقط کافیست برخی مدارک را (که در ادامه مرور خواهیم کرد) به دفتر اسناد رسمی برده و پس تایید با پست ارسال نمایید. لازم به ذکر است به مراجعه فیزیکی در خصوص تحویل این مدارک، پاسخ داده نخواهد شد.

شرایط اعطای لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی

برای دریافت لوگوی ای نماد لازم است شرایط زیرا را رعایت کنید:

1. عرضه کالا یا خدمات در سایت

نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایت‌هایی که خرید و فروش در آن انجام می‌شود، تعلق می‌گیرد. اگر صرفاً در سایت خود درباره محصولات یا خدمات‌تان اطلاع رسانی کرده‌اید و امکان سفارش‌گیری آنلاین وجود ندارد، نیازی به دریافت اینماد ندارید.
همچنین توجه داشته باشید باید برای دامنه یا زیردامنه‌ای که خرید در آن صورت می‌گیرد، درخواست ای نماد کنید.

2. درج قیمت محصولات یا خدمات

یکی دیگر از شرایط اخذ ای نماد درج مشخصات محصولات یا خدمات، از جمله قیمت و تعرفه کالای عرضه شده در سایت است. همچنین ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید الزامی می‌باشد.

3. صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامنه باید به نام فرد درخواست دهنده نماد اعتبار باشد. و امتیاز دامنه متقاضی حقوقی، به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت‌شده باشد.
اطلاعات صاحب تمام دامنه‌ها در سایت Whois درج می‌شود. پس از ورود به این سایت، در باکس جستجو آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.

4. تایید صلاحیت

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود. نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت می‌شود و از طریق ایمیل برای‌تان ارسال خواهد شد (بدین منظور نیاز نیست کار خاصی کنید، این مرحله توسط کارکنان ای‌نماد انجام می‌شود).
اگر پاسخ استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق در می‌آید، هویت فرد رد صلاحیت شده وارد لیست سیاه می‌شود و امکان درخواست مجدد وجود نخواهد داشت. اما فرد می‌تواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی (به معنی درخواست بررسی مجدد صلاحیت فردی) ثبت نماید.
برای درخواست فرجام خواهی نیاز است به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید. و مدارکی نظیر رأی دادگاه مبنی برائت(تبرعه شدن از سوی دادگاه)، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که مبین مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه (به جزگواهی عدم سوء پیشینه یا سجل کیفری که مورد قبول نمی‌باشند) را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل amaken@enamad.ir ارسال نمایند.

5. حداقل سن 18 سال (و کارت پایان خدمت برای آقایان)

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی داشتن 18 سال تمام است. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی می‌باشد. همچنین مدیر کسب و کار اینترنتی باید اصل کارت پایان خدمت، معافیت از خدمت سربازی یا گواهی اشتغال به تحصیل را هنگام درخواست ارائه کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ای نماد

مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتبار الکترونیکی به شرح زیر می‌باشد:

متقاضیان حقیقی:

  • تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)
  •  تعهدنامه شخصیت حقیقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)

متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری):

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  •  تصویر اصل اساسنامه
  •  آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)
  •  آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره (در صورت وجود)
  •  آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
  •  تعهدنامه شخصیت حقوقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)
  •  تصویر پروانه / مجوز فعالیت

چرا باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی تعهدنامه بدهیم؟ تعهدنامه به منظور تایید رسمی قوانین جاری کشور در زمینه تعهدات فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد. فرم تعهدنامه از طریق پست برای شما ارسال می‌شود و باید با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، آن را امضا کنید.

ثبت نام و مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به شکل زیر است:

1. ثبت نام در ای نماد

ابتدا به آدرس https://reg.enamad.ir/Panel مراجعه کنید و برروی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک نمایید. سپس نوع دریافت نماد الکترونیک را به صورت شخص حقیقی (طبق تعریف ویکیپدیا، شخص حقیقی به هر یک از افراد نوع بشر گفته می‌شود!) یا شخص حقوقی (شخص حقوقی به شرکتها و نهادها و موسسات اطلاق می‌شود) مشخص کنید.

در گام بعدی اطلاعات خودتان از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، شناسه کاربری و رمز عبور را وارد کنید. و تیک دو گزینه پایین را بزنید و برروی دکمه تایید کلیک نمایید.

در اینجا یک ایمیل حاوی لینک فعالسازی به آدرس وارد شده در فرم ثبت نام، ارسال می‌شود. روی لینک فعالسازی کلیک کنید تا حساب کاربری‌تان فعال شود.

2. تکمیل اطلاعات (تأیید اطلاعات هویتی)

بعد از ثبت نام و ورود به پنل کاربری ای نماد، به بخش تکمیل اطلاعات بروید و روی زیر منوی تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید. در این قسمت باید مشخصات شخصی خود را به طور کامل وارد نمایید.

بعد از تکمیل فرم به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید تصویر اسکن شده صفحۀ اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت (در صورت لزوم) را بارگذاری کنید. از میان مدارک خواسته شده تنها تصویر صفحه‌ی اول شناسنامه اجباری بوده و مابقی اختیاری هستند. همچنین توجه داشته باشید پسوند فایل شما باید jpg  یا png  و حجم آن از 1000 کیلوبایت کمتر باشد.

سپس در گام بعدی اطلاعات تماس از جمله تلفن همراه و تلفن ثابت خود را وارد کنید و از طریق دستورالعمل‌های ذکر شده، عملیات احراز هویت را انجام دهید.

3. افزودن کسب و کار

در این مرحله کسب و کار خودتان را وارد سامانه ای نماد کنید. بدین منظور از منوی کسب و کار به بخش افزودن کسب و کار مراجعه نمایید و مشخصات خواسته شده را با دقت وارد کنید.

در قسمت اطلاعات جهت بررسی فرایند خرید باید یک نام کاربری و رمز عبور آزمایشی در فروشگاه خود بسازید و آن را در اینجا وارد نمایید.


4. تأییدیه فنی

تأییدیه فنی به معنی تایید صحت مالکیت فروشگاه توسط شما می‌باشد؛ این کار به چهار روش انجام می‌شود که می‌توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید و انجام دهید. بدین منظور از منوی مدیریت کسب و کار، در مقابل نام دامنه سایت‌تان، بر روی لینک تأییدیه فنی کلیک نمایید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تمام روش‌های ذکر شده توضیح داده شده است و نیازی به توضیح مجدد نیست.

5. احراز صحت اطلاعات کسب و کار

در این مرحله آدرس فروشگاه متقاضی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به وسیله ارسال بسته پستی چک می‌شود (موظف هستید قبل از ارسال بسته هزینه آن را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید). محتوای بسته پستی یک کد است که می باید بعد از دریافت آن را در سامانه نماد و در بخش مدیریت کسب و کار » تایید صحت آدرس محل کسب و کار، وارد کنید. همچنین در قسمت‌های دیگر صفحه ایمیل و تلفن کسب و کار خودتان را وارد نمایید و عملیات احراز اطلاعات را انجام دهید.

در بسته ارسال شده علاوه بر کد، تعهدنامه نماد در بسته موجود می‌باشد که باید این تعهدنامه را تکمیل کرده و سپس با حضور در دفاتر اسناد رسمی امضا نمایید.

6. تکمیل فرم نظرسنجی

در اینجا باید در نظرسنجی سازمان توسعه تجارت الکترونیک شرکت کرده و اطلاعاتی از زمینه فعالیت خود و تعداد افراد مشغول در کسب و کارتان ارائه نمایید. صحت اطلاعات وارد شده در این مرحله بررسی نمی‌شود و ظاهراً این نظرسنجی برای آمار و تحقیقات بازار صورت می‌گیرد.

7. بررسی چک‌لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیکی

قبل از ارسال پرونده برای کارشناسان ای نماد، بررسی کنید هر آنچه در این لیست آمده را رعایت کرده‌اید؛ چرا که انجام ندادن یا ناقص بودن هر یک از این موارد موجب وقفه در روند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی می‌شود. لازم به ذکر است هربار بررسی پرونده توسط کارشناس بین یک تا هفت روز به طول می‌انجامد.

8. بررسی مدارک فیزیکی

بعد از تایید، کارشناس سامانۀ ای نماد نیاز به مدارک فیزیکی دارد تا بتواند نشان الکترونیک را صادر کند. شما می‌توانید بسته پستی تعهدنامه گواهی امضا به همراه تمامی مجوزات کپی برابر اصل شده و مهر شده دفتر اسناد رسمی  و مدارک مربوط را برای سازمان توسعه تجارت الکترونیک به آدرس تهران - صندوق پستی 6385- 14155 ارسال کنید و سپس کد مرسوله را به کارشناسان اعلام نمایید.

9. اعطای E نماد

تبریک میگم! در این مرحله پس از بررسی‌های لازم، ای نماد سایت شما صادر شده و می‌توانید کد لوگوی نماد اعتماد را در سایت خود قرار دهید.

10. درج کد مجوز برروی سایت

برای اضافه کردن لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی به سایت، کافیست در پنل کاربری ای نماد به بخش مدیریت کسب و کارها بروید و در مقابل نام دامنه سایت، روی گزینه دریافت کد نماد کلیک نمایید.

سپس یک کد برای‌تان به نمایش در خواهد آمد که باید آن را کپی کرده و در قسمت دلخواه سایت خود، قرار دهید. در ضمن، اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، می‌توانید با استفاده از افزونه وردپرس Logo Manager For Enamad تنظیمات بیشتری بر روی لوگوی اعتماد سایت‌تان داشته باشید.

اقدامات لازم بعد از اخذ نشان اعتماد الکترونیکی

دارنده نشان اعتماد الکترونیکی باید قوانین زیر را رعایت کنند:

  • محتوای متن تعهدنامه‌ اینماد را در تمام مدت فعالیت و اعتبار به طور کامل و دقیق رعایت نماید.
  • هر گونه تغییر در کسب و کار  را در اسرع وقت به مرکز اعلام نماید.
  • به پیغام‌ها و اخطارهای صادره از سوی مرکز و دستگاه‌های نظارتی (اعم از الکترونیکی و فیزیکی)، حداکثر طی دو روز کاری پاسخ دهد.
  • کلیه شرایط لازم جهت ورود و دسترسی بازرسان به کلیه اماکن و محل‌های فعالیت را جهت انجام وظایف نظارتی برای مرکز فراهم آورد.
  • اگر کسب و کار و کار اینترنتی به مدت سه ماه بدون داشتن عذر قابل قبول، تعطیل یا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، پس از دو تذکر به فاصله روز توسط مرکز، نشان اعتماد وی باطل خواهد شد.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برای دریافت لوگوی ای نماد دو ستاره باید گواهی امنیت SSL داشته باشید.

گواهی امنیت SSL چیست؟ پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کد کردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می‌شوند، به صورت کد شده ارسال می‌شوند و بدین ترتیب اطلاعات از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌شوند. SSL برای شرکت‌ها و مشتریان این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی‌شان را مانند شماره کارت اعتباری، محرمانه ارسال کنند.

لوگوی ای نماد چقدر اعتبار دارد؟ و چطور می‌توانم پس از اتمام آن را تمدید کنم؟

اعتبار مجوز نماد اعتماد الکترونیکی یک‌ ساله بوده و پیش از اتمام مهلت آن (۳ هفته مانده به انقضای اعتبار نماد اعتماد)، باید اطلاعات فرم ثبت‌نام خود را به‌روز کنید. اگر  وب‌سایت شما  تخلفی در مدت اعتبار نماد نداشته باشد (اختلافات کسب‌ و کار خود را با مصرف‌کنندگان حل کرده باشد و و مخالف با قوانین مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی کشور نباشد)، توسط کارشناسان تمدید اعتبار صورت می‌گیرد. در غیر این صورت ممکن است نماد اعتماد الکترونیکی به مدت یک سال تمدید نگردد!

چگونه ای نماد را لغو کنم؟

برای لغو ای نماد باید درخواست ابطال خود را با ذکر علت، نام صاحب امتیاز نماد اعتماد الکترونیکی و امضا، آدرس دامنه و شناسه کاربری به همراه کپی صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی، در سربرگ فروشگاه یا یک برگ عادی نوشته و به شماره فکس 88968072 (مرکز تماس) ارسال نمایند. بعد از باطل شدن پرونده، آدرس دامنه از لیست کسب و کارهای دارای ای نماد حذف می‌شود و درگاه پرداخت اینترنتی نیز قطع می‌گردد.

 تغییر دامنه بعد از دریافت ای نماد

متاسفانه تغییر دامنه امکان‌پذیر نمی‌باشد! اما می‌توانید در پنل کاربری خود یک کسب و کار جدید  اضافه نمایید.

تغییر شخصیت حقیقی به حقوقی و بالعکس

به منظور تغییر شخصیت حقیقی یا حقوقی باید با ارسال تیکت درخواست تغییر را ارسال نماید. برای این کار کافیست از طریق پنل کاربری خود از منوی پشتیبانی به بخش ارسال تیکت بروید.

مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

برای تسریع امور مربوط به اخذ نماد الکترونیکی اعتماد بهتر است قوانین و معیارهای مورد نظر این سازمان را در سایت خود اعمال کنید. قوانین و آیین‌نامه‌های مورد نظر به طور کامل در وب‌سایت این سازمان درج شده است. شما همچنین می‌توانید از بخش سوالات متداول، پاسخ بخشی از سوال‌های خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید تنها وب‌سایت‌هایی می‌توانند نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند که فروشنده‌ی کالا یا خدمات هستند. وب‌سایت‌هایی که تنها کسب‌و‌کار خود را تبلیغ می‌کنند یا از طریق تلفن از مشتری‌های خود سفارش می‌گیرند، نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ندارند.

مرحله‌ی اول

نماد اعتبار الکترونیکی

به سایت نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌و‌کارهای اینترنتی مراجعه کنید و سپس روی گزینه‌ی درخواست نماد اعتماد کلیک کنید. برای وارد شدن به سامانه باید شناسه‌ی کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر قبلا در سایت عضو نشده‌اید، روی ایجاد حساب کاربری کلیک کرده و پس از عضویت وارد سامانه شوید.

مرحله‌ی دوم

نماد اعتبار الکترونیکی

در این مرحله شما باید اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس فردی خود را وارد کرده و تأیید کنید.

مرحله‌ی سوم

نماد اعتبار الکترونیکی

بعد از پر کردن فرم به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید تصویر صفحه‌ی اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت (در صورت لزوم) را بارگذاری کنید. از میان مدارک خواسته شده تنها تصویر صفحه‌ی اول شناسنامه اجباری بوده و مابقی اختیاری هستند.

مرحله‌ی چهارم

نماد اعتبار الکترونیکی

برای رفتن به مرحله بعد باید اطلاعات تماس خود را با ارسال پیامک و تماس با تلفن ثابت با شماره‌ی تعیین شده تأیید کنید.

مرحله‌ی پنجم

نماد اعتبار الکترونیکی

در این مرحله بعد از تأیید شدن اطلاعات تماس باید بر روی گزینه‌ی افزودن کسب‌وکار کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه فرمی مشابه تصویر بالا برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات آن را تکمیل کنید. بعد از تأیید کردن اطلاعات می‌توانید وارد قسمت مدیریت کسب‌و‌کار شوید.

مرحله‌ی ششم

نماد اعتبار الکترونیکی

برای اخذ تأییدیه فنی باید فرم بالا را پر کنید و کد تأیید ارسال شده را وارد کنید.

مرحله‌ی هفتم

بعد از تکمیل اطلاعات باید فرم نظرسنجی را پر کنید.

مرحله‌ی هشتم

باید چک لیست مرتبط با الزامات نماد اعتماد را بررسی کنید. این چک لیست شامل تنظیماتی در بخش مدیریت وبسایت است.

مرحله‌ی نهم

در این مرحله شما باید بعد از تأیید ارزیابی درخواست، مدارک فیزیکی خود را به آدرس پستی درج شده در سایت ارسال کنید. متقاضیان باید فرم تعهدنامه همراه با کد تأیید آدرسی که برایشان ارسال می‌شود را تکمیل و امضا کنند و همچنین کپی برابر اصل مدارک درخواست شده را پست کنند.

evaluating

ارزیابی وب‌سایت

وب‌سایت‌های متقاضی از ۳ جهت مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرند و نتیجه‌ی بررسی در قالب چک لیست الزامات به متقاضی می‌رسد:

۱- محتوای وب‌سایت و مرتبط بودن آن با مدل کسب‌و‌کار و خدمات ارائه شده

کسب‌و‌کارهای اینترنتی موظف به رعایت قوانین و مقررات جاری کشور هستند. به همین جهت شیوه‌های بازاریابی، عدم فروش کالاهای غیرقانونی و فاقد مجوز، عدم درج تبلیغات غیرقانونی و عدم استفاده از نشانه‌های دولتی در سایت در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرند.

۲- فرآیند فروش و ثبت سفارش

مشخصات فنی محصولات یا خدماتی که در یک وب‌سایت برای فروش گذاشته می‌شوند باید داخل وب‌سایت درج شده باشند. همچنین مبلغ محصول و هزینه‌های جانبی آن باید به‌طور کامل درج شوند. فرآیند خرید باید امکان ثبت سفارش و صدور پیش‌فاکتور را قبل از ثبت نهایی داشته باشد. بعد از خرید نیز باید یک کد رهگیری به کاربر داده شود تا بتواند فرآیند خرید خود را پیگیری کند.

۳- استاندارد صفحات وب‌سایت

وب‌سایت‌های متقاضی باید اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهند. درج اطلاعات لازم در تب‌های درباره‌ی ما و تماس با ما الزامی است. تب درباره‌ی ما باید دارای اطلاعات هویتی مالک و مجوزهای اخذ شده باشد. تب تماس با ما نیز باید حاوی اطلاعات کامل تماس و آدرس باشد. چنانچه قوانین و مقررات خاصی برای فروش کالا دارید باید این اطلاعات را قبل از فرآیند ثبت سفارش در اختیار مشتری قرار دهید.

بعد از بررسی‌های لازم نماد اعتماد الکترونیکی شما صادر می‌شود و شما می‌توانید کد مجوز را روی سایت خود درج کنید. برای دریافت نماد نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما طبق اعلام سایت فرآیند احراز آدرس، شماره تماس و خودآزمایی الزامات نماد مستلزم پرداخت وجه به پیمانکار مورد تأیید مرکز است.

مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی ۱ سال است و قبل از تمام شدن مهلت آن باید درخواست تمدید از سوی متقاضی ارسال شود. برای تأیید شدن نماد اعتماد یک وب‌سایت نباید  هیچ تخلفی در مدت فعالیت خود داشته باشد و در مهلت مقرر اختلاف کسب‌وکار خود را با مصرف‌کنندگان حل کرده باشد. همچنین وب‌سایت در زمان تمدید اعتبار نباید نماد کسب‌و‌کار خود را بدون اطلاع به مرکز تغییر دهد و همچنین نباید مخالف قوانین جمهوری اسلامی (قوانین مرتبط با کسب‌و‌کارهای اینترنتی) فعالیتی انجام دهد. اگر وب‌سایت متقاضی شرایط ذکر شده را داشته باشد، نماد اعتماد آن توسط کارشناسان تمدید می‌شود. در غیر این ‌صورت ممکن است نماد اعتماد به مدت ۱ سال دیگر تمدید نشود و نماد فعلی نیز لغو شود.

قبل از دریافت اینماد نیاز به یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای به همراه سئو و بهینه سازی برای افزایش فروش نیاز دارید که تیم رندبیت میتواند این خدمات را برای کسب و کار شما ارائه و پشتیبانی می کند .

10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق و حرفه ای

10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق و حرفه ای

10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق و حرفه ای

از سال 2012 که اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری شد، رشد چشمگیری داشته است؛ در حقیقت این میزان رشد به 400 درصد می رسد. به همین دلیل است که اینستاگرام، به یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای بازاریابی تبدیل شده است.

چرا اینستاگرام؟

اول از همه باید گفت که نحوه ی استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است؛ که این مساله به تنهایی از امتیاز بالایی برخوردار است. علاوه بر این، هنوز به اندازه ی فیس بوک، از تبلیغات انباشته نشده که اینستاگرام را به یک گزینه ی دوستانه تر برای کسانی تبدیل می کنند که ترجیح می دهند تا استراتژی های بازاریابی خود را به کانال دیگری انتقال دهند. از آنجاییکه اینستاگرام، یک پلتفرم بصری است، به دست آوردن توجه دیگران نیز نسبت به فیس بوک، آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، یک بخش هیجان انگیز در باره ی اینستاگرام نشان می دهد که تعامل با فالورها در این پلتفرم، 58 برابر فیس بوک است و این میزان در مقایسه با توییتر، به 120 برابر می رسد. این ارقام برای کسانی که به آمار اهمیت می دهند نیز قابل توجه است.

استراتژی های خلاقانه ی اینستاگرم

اینستاگرام به فراخور طبیعتی که دارد، فضای زیادی را برای خلاق بودن در اختیار کاربران خود قرا می دهد. اما اگر قصد دارید که از این پلتفرم به عنوان یک کانال بازاریابی استفاده کنید، بهتر است که این کار را با استراتژی انجام دهید تا ریسک هرگونه شکست را به حداقل برسانید. علاوه بر آیتم های ضروری مثل یک بیو مناسب با URL، یک عکس پروفایل شایسته و لینک ارتباطی اینستاگرام با فیس بوک، مواردی وجود دارند که به کار گیری آنها خالی از لطف نخواهد بود؛ با رندبیت همراه شوید:

1. برای پست های خود یک تم انتخاب کنید.

برای پست های خود، یک برنامه ی مشخص تعیین کنید. با به کار گیری این استراتژی، یک حساب هدفمند تر دارید و بادی به هر جهت نخواهید بود. به تم خود پایبند باشید؛ این تم می تواند همان پیام اصلی شما باشد و یا به موضوعی مربوط باشد که در حال ارتقای آن هستید. همچنین باید از رنگ و سیاق مشخصی برخوردار باشد. هر چیزی که انتخاب می کنید، باید در آن فالورهای خود را آگاه کنید که دقیقا انتظار چه چیزی را داشته باشند.

2. بهترین بیو را برای اینستاگرام انتخاب کنید.

کاملا واضح است که باید یک بیو داشته باشید؛ اما بهتر است که از موارد عجیب و غریبی که این روزها همه از آن استفاده می کنند، دوری کنید. پیامی را انتخاب کنید که شما را به عنوان یک متخصص عرصه نشان می دهد و توجه را به سمت چیزی قرار دهید که قصد ارتقای آن را دارید. همین مساله است که در هدایت ترافیک به سمت وب سایت، نقس اساسی را ایفا می کند.

3. وب سایت خود را موبایل پسند کنید.

یکی از مسائلی که باید اهمیت زیادی را برای آن قائل شوید این است که وب سایت خود را موبایل پسند تر کنید. به خوبی می دانید که کاربران اینستاگرام از موبایل استفاده می کنند؛ بنابراین اگر صفحه ی وب شما، برای این دست از کاربران طراحی نشده باشد، بازدید کننده های بالقوه را از دست خواهید داد. URL صفحه نیز باید در بیو قرار داشته باشد. علاوه بر این، در تمامی پست ها نیز باید از آن استفاده کنید. در واتر مارک، توضیحات و یا کامنت ها از آن استفاده کنید.

4. از تصاویر ساده و پر معنا استفاده کنید.

یک نفر به صورت میانگین، در عرض 8 ثانیه دچار حواس پرتی می شود. بنابراین باید مخاطب را به سرعت و با یک تصویر شفاف و پر معنا که به دقت خاصی نیاز نداشته باشد، به دست آورید. این تصاویر باید جالب، ساده و قانع کننده باشند. از آنجاییکه کاربران اینستاگرام از موبایل استفاده می کنند، پس محدوده ی نمایشگر نیز وجود دارد. بنابراین تصاویری که متن زیادی دارند، چندان ایده آل نیستند.

5. در تعداد و زمان پست ها دقت کنید.

هرچقدر که بیشتر پست بگذارید، سریع تر رشد می کنید. برخی از بزرگ ترین حساب ها در طول روز، 4 تا 10 پست می گذارند. شاید این تعداد برای شما قابل قبول نباشد؛ اما می توانید از روزی یک پست شروع کنید.

6. استفاده ی مناسب از هشتگ ها.

اغلب در توییتر توصیه می شود که از هشتگ استفاده کنند، این در حالیست که هشتگ گذاشتن در اینستاگرام، الزامی است. هشتگ بیشتر، بهتر است. اینطور که به نظر می رسد، 11 هشتگ برای هر پست، یک رقم جادویی است؛ با اینحال شما می توانید حتی تا 30 هشتگ را برای پست خود در نظر بگیرید! لازم نیست که تمامی آنها در کپشن تصویر نیز وجود داشته باشند. می توانید از این هشتگ ها در قسمت کامنت نیز استفاده کنید.

7. @ منشن کردن را فراموش نکنید.

تگ کردن یک کاربر اینستاگرامی دیگر که به هر کدام از پست های شما مرتبط هستند، یکی از بهترین راه ها برای استفاده از این روش است. به سادگی می توانید از این فرمول استفاده کنید: تنها کافیست علامت @ را گذاشته و پس از آن، نام کاربری افراد مورد نظر را قرار دهید تا آنها در پست شما تگ شوند. از این روش برای کاربران دیگر استفاده نکنید، چرا که ممکن است اکانت شما را غیر فعال کنند. به یاد داشته باشید که حتما افراد مرتبط را تگ کنید تا بهترین استفاده را از این قابلیت ببرید.

8. اشتراک گذاری مکان.

این کار نیز همانند منشن کردن، می تواند تعامل شما با فالورهایتان را افزایش دهد.

9. از عکس های عالی استفاده کنید.

استفاده از تصاویر عالی در اینستاگرام، بسیار توصیه می شود. ممکن است که تصاویر خودتان برای برخی از مولفه ها، کارساز باشد. اما اگر قرار باشد که با تم خود نیز سازگار باشید، می توانید این تصاویر را از جاهای دیگر نیز تهیه و یا خریداری کنید.

10. تصاویر را شخصی سازی کنید.

بعد از اینکه تصویر مناسب را پیدا کردید، باید آن را به گونه ای شخصی سازی کرده و آن را به عکس خودتان تبدیل کنید. مثلا می توانید از یک عنوان محصول، یک نقل قول از افراد مشهور و یا بررسی ساده ای از یک محصول را برای تصویر در نظر بگیرید. علاوه بر این شخصی سازی، به یاد داشته باشید که لوگو و URL خود را نیز قرار دهید تا گستره ی تصویر خود را افزایش دهید و آن را برای تمامی افراد فعال در اینترنت، در دسترس قرار دهید.

اینستاگرام یکی از بهترین فضاها را برای کسانی قرار می دهد که قصد دارند بازار محصول خود را پیدا کنند. این یک ابزار فوق العاده برای به دست آوردن مخاطبان جدید است. علاوه بر این، فضای زیادی برای تفکر خلاقانه نیز وجود داشته که ارزش امتحان کردن را دارد. با مشخص کردن یک استراتژی و عکس های خوب با جذب و نگهداری کاربران با استفاده از خدمات اینستاگرام میتوانید شاهد بهبود نتایج بازاریابی خود خواهید بود.

چگونه پست‌های خود را در اینستاگرام محبوب کنیم؟

۳ روش برای اینکه پست‌های خود را در اینستاگرام محبوب کنید

۳ روش برای اینکه پست‌های خود را در اینستاگرام محبوب کنید

راه‌های بسیاری برای اینکه پست‌های خود را محبوب و یا حتی به یکی از برترین پست‌های شبکه مجازی تبدیل کنید وجود دارد. یکی از مهم‌ترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای هر کسب و کار و برند  که به طور متوسط استفاده می‌شود، اینستاگرام است. ممکن است بپرسید چرا، پاسخ این است که تجزیه و تحلیل‌ها دروغ نمی‌گویند. اعداد و ارقام بیان می‌کنند که اینستاگرام یکی از قوی‌ترین رسانه‌هایی است که از امروز استفاده می‌شود. در ادامه با رندبیت همراه باشید.

اینستاگرام یکی از قوی‌ترین رسانه‌های اجتماعی است به همین دلیل، همه به دنبال جلب توجه در پست‌های خود هستند. در عین حال، با جلب توجه بیشتر، فرصتی برای به دست آوردن دید بیشتر حاصل می‌شود‌ و با دید بیشتر  فرصتی برای رسیدن به «برترین پست» ایجاد می‌شود؛ به خصوص در اینستاگرام.

در زیر سه راه کلیدی برای اینکه نه تنها تجربه خود را در اینستاگرام بهبود بخشید، بلکه واقعاً به پیشرفت پست‌هایتان کمک کنید و برند خود را به افراد بیشتری نشان می‌دهد، در حالی که توجهات و فالورهای بیشتری را برایتان دنبال خواهد داشت معرفی خواهیم کرد:

1. از هشتگ مناسب استفاده کنید.

طبق گفته Sprout Socia، 7 از 10 هشتگ استفاده شده در اینستاگرام برند هستند. هشتگ‌ها یکی از عناصر کلیدی امروز برای کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است و در همه رسانه‌ها به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با انتخاب هشتگ مناسب برای پست‌های اینستاگرامتان، آن برند و یا کسب و کار  را بهبود بخشید.

در عین حال، هشتگ برند همیشه نباید نام شرکت شما را شامل شود. با هشتگ‌ برند خود خلاقیت داشته باشید، و آن‌ها را سرگرم کننده کنید، اما اطمینان داشته باشید که آن‌ها به داستانی که برند شما قصد گفتن آن را دارد مرتبط باشند.

"رسانه‌های اجتماعی رسانه نیستند. کلید گوش دادن، ارتباط برقرار کردن و ایجاد روابط است "- دیوید آلستون

2. توجه دیگران را جلب کنید.

لایک و فالور جمع کردن به تنهایی کافی نیست. نظرات، کلیک‌های تبلیغی و به اشتراک گذاشتن برای ایجاد تعامل بیشتر کلیدی هستند. آیا می‌دانستید که 70٪ پست‌های اینستاگرام حتی دیده نمی‌شود؟ در حالی که اینستاگرام دارای قوی‌ترین معیارهای تعامل برای رسانه‌های اجتماعی است، با این حال با بارگذاری بیش از حد مطالب و اشباع محتوای مواجه شده است.

الگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر به سمت درگیر شدن صفحه گذشته در مورد نحوه تعیین آنچه که افراد می‌بینند، متمایل شده است. بنابراین برای اطمینان از اینکه شما قربانی "تله الگوریتم" نشوید، با استفاده از برنامه استوری در اینستاگرام، با سایر رقبا و سایر صفحات مشابه متفاوت باشید، محتوای ویدیویی  ارسال کنید، مکان‌ها را در پست‌های خود تگ کنید تا ترافیک را افزایش دهید و از این الگوریتم به نفع خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام‌ در روزهای هفته نسبت به آخر هفته‌ها فعال هستند. با این گفته مطمئن شوید که زمان مناسبی برای ارسال پست‌های خود انتخاب می‌کنید.

3. از روش هشتگ  3 × 5 استفاده کنید.

این راهی جدید، متفاوت و روشی است که جرمی وارنر برای کمک به تقویت مشارکت در اکانت خود از آن استفاده می‌کند و دقیق‌تر و هدفمندتر از هشتگ‌هایی است که در پست‌ها و محتویات ارسال شده در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش باید 3-5 هشتگ که سطح بالایی از تعامل را ایجاد می‌کند اما لزوماً زیاد از آن استفاده نمی‌شود را شناسایی کنید.

مهم‌تر از همه این است که اطمینان حاصل کنید هشتگ‌هایی که در این روش استفاده می‌کنید به برند، کسب و کار، پیام یا داستانی که می‌خواهید به  مخاطبان و مشتریان بالقوه بگویید مربوط باشد. . فقط از این تکنیک برای استفاده از هشتگ استفاده نکنید. خاص باشید، هدف‌دار باشید و مهم‌تر از همه واقعی باشید.

"آن را بسازید و آن‌ها می‌آیند" فقط در فیلم‌ها به درد می‌خورد. رسانه‌های اجتماعی یک "آن را بساز و پرورشش بده"، درگیرشان کن و در این صورت ممکن است آن‌ها بیایند و بمانند"، است.  -ست گادین

با انجام این کار شما به پست‌های خود اجازه می‌دهید که تعاملاتی را به دست بیاورند که به دنبال آن هستید و با تبدیل شدن به یک "پست برتر"، صفحه اینستاگرام شما رشد می‌کند، کسب و کار و یا برندتان بیشتر به چشم می‌آید و شما در نهایت به سمت فرصت‌ها و کسب و کارهای بسته‌تر تمایل پیدا خواهید کرد.

استفاده از اینستاگرام ابزاری عالی برای رسیدن به یک مخاطب جدید است، شبکه خود را بسازید و به پایگاه عظیم کاربران نشان دهید که شما که هستید، برند و یا کسب و کار شما چیست. استفاده از خدمات اینستاگرام با شیوه‌ای هدفمند و مؤثر نام شما را به مخاطبینی که می‌خواهید جذب کنید می‌رساند، شبکه‌ای را بسازید که برای شما پول‌ساز باشد و به شما اهمیت دهد و نه تنها به پایگاه عظیم کاربران نشان دهید که شما که هستید و برند و کسب و کارتان چیست بلکه به آن‌ها نشان دهید که چرا باید با کسب و کار و برند شما تجارت کنند.

خرید لایک اینستاگرام = پیش به سوی سرنگونی

خرید لایک اینستاگرام = پیش به سوی سرنگونی

خرید لایک اینستاگرام = پیش به سوی سرنگونی

اگر شروع به خواندن این مطلب کردید پس حتماً با نحوه عملکرد اینستاگرام آشنا هستید. در نتیجه از شرح و بسط این شبکه اجتماعی صرفنظر کرده و به سرعت سراغ اصل مطلب می‌روم. اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها در حال حاضر به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستند؛ به همین دلیل، فعالیت خود را در این شبکه‌ها به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. با این اوصاف، ترفند دیگری نیز برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد و آن خرید لایک ایسنتاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا خرید لایک اینستاگرام راهکار خوبی برای محبوبیت نیست.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکس‌ها بر اساس زمان پُست شدن آنها بود، گرفتن لایک و فالوور کار دشواری بود. اکنون که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پست‌ها را بر مبنای Engagement قرار داده، کار از آن زمان هم دشوارتر شده است. اینفلوئنسرها و کسب‌وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستند.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورت است که افرادی در صفحه خانه شما بالاتر از دیگران نمایش داده می‌شوند که در گذشته عکس‌های آنها را لایک کرده، زیر پست آنها کامنت گذاشته‌ یا استوری آنها را دیده‌اید. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند، از این الگوریتم جدید ناراضی باشند چرا که کسب فالوور و لایک اینستاگرام برای آنها از گذشته دشوارتر شده است.

چرا شرکت‌ها و اینفلوئنسرها به دنبال فالوور اینستاگرام هستند؟

حتماً می‌پرسید به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟ خب، اجازه بدهید کمی توضیح دهم. فردی را می‌شناسم که بسیار مسافرت می‌کند، صفحه اینستاگرام او پر از عکس‌های زیباست. هم چنین، دوستی دارم که کتاب می‌خواند و هفته ای یک کتاب را در صفحه اینستاگرام خود معرفی می‌کند یا دیگری به اتفاق دوستانش ویدئوهای خنده‌دار می‌سازند و هر کدام روی اینستاگرام شخصی خود پُست می‌کنند. شما هم حتماً خیلی از این افراد را می‌شناسید که به خاطر یک ویژگی منحصر بفردشان، تعداد زیادی فالوور اینستاگرام پیدا کرده‌اند. به این افراد اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌گویند.

در حال حاضر، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسرهاست، بیشتر آنها با به اشتراک‌گذاری پست‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند. شاید تعجب کنید، اما درآمد آنها از 30 هزار تومان برای هر پست شروع می‌شود و به 10 میلیون تومان و در مواردی خاص حتی بیشتر هم می‌رسد! راه دستیابی به این درآمد به نظر خیلی ساده می‌آید: تعداد فالوورهای خود را بالا ببر، شرکت‌ها و برندها خودشان به سراغت خواهند آمد!

با این حال، شرکت‌ها با باز کردن اکانت مخصوص کسب‌و‌کار و تلاش برای کسب فالوور اینستاگرام بیشتر، هدف دیگری را دنبال می‌کنند. تعداد زیاد فالوور اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها، حکم تأیید اجتماعی را دارد که بواسطه آن اعتبار برند خود را ارتقاء می‌دهند. حال با توجه به اینکه هر تغییری در الگوریتم‌های اینستاگرام فرآیند دیده شدن و جذب فالوور را دشوارتر می‌کند، عده‌ای با تاکتیک‌های خاصی قصد سرعت بخشیدن به روند رشد خود در این شبکه اجتماعی را دارند. یکی از این تاکتیک‌ها، خرید لایک اینستاگرام است.

روش‌های خرید لایک اینستاگرام

توجه شما را به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردارند، جلب می‌کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویس‌هایی که لایک می‌فروشند!

پیدایش این روش مربوط به زمانی است که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و عده‌ای برای بالا بردن آمار فالوور و لایک پست‌های خود، چندین ایمیل می‌ساختند و با هر کدام از آنها، یک اکانت اینستاگرام باز ‌می‌کردند. سپس، اکانت اصلی‌شان را فالو کرده و پست‌هایشان را لایک می‌کردند. کم‌کم این روش در قالب سرویس‌های فروش لایک و فالوور اینستاگرام که با اکانت‌های فیک، لایک و فالو می‌کردند مرسوم شد. حتماً می‌پرسید اکانت فیک یا اکانت فعال، چه تفاوتی دارد؟ مهم این است که تعداد لایک‌های پست من زیاد شود و اینستاگرام آن پست را در اکسپلور نمایش دهد!

خب، این روش دو ایراد اساسی دارد:

  1. مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم‌ترین اصل اینستاگرام برای نشان دادن پست در صفحه اکسپلور است: تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر 1000 نفری که پست شما را لایک می‌کنند، حداقل 10 نفر باید برای شما کامنت بگذارند. با این حال، اکانت‌های فیک متاسفانه توانایی کامنت گذاشتن ندارند!
  2. مشکل دوم این است که اکانت‌های فیک قابل تشخیص هستند: عکس پروفایل ندارند، تعداد فالوور خیلی کمی دارند، تعداد پست‌های آنها به 10 عدد نمی‌رسد، سال‌هاست به روز نشده‌اند و کمترین فعالیت ممکن را دارند. اکانتی که چنین لیستی از فالوورها یا لایک کننده‌ها داشته باشد در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار می‌گیرد.

لایک کن تا لایک شوی!

روش دیگر، استفاده از ربات اینستاگرام است. کارکرد ربات‌های اینستاگرام ساده است. این ربات‌ها از طرف شما در اینستاگرام می‌چرخند و با کسانی که مورد هدف قرار دادید، تعامل می‌کنند. اینگونه سرویس‌ها تحت عناوینی همچون افزایش لایک و فالوور اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، فالوور واقعی و ایرانی اینستاگرام و ... شناخته می‌شوند.

معمولاً یک ربات اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که به روش‌های مختلف، مخاطبان مد نظر خود را هدف قرار دهید، برای آنها لایک و کامنت بگذارید و حتی دنبالشان کنید. خب این پیشنهاد جذابی است. روش کار این ربات دقیقاً همان چیزی است که خیلی‌ها به صورت دستی آن را انجام می‌دهد.

اما استفاده از ربات با 2 مساله بزرگ همراه است! اولین مساله وقتی است که از یک ربات غیر حرفه‌ای استفاده می‌کنید. یعنی رباتی که به درستی نوشته نشده باشد و به راحتی توسط اینستاگرام قابل شناسایی باشد. طبیعی است که اینستاگرام چندان روی خوشی به این ربات‌ها نشان ندهد. چرا که می‌خواهد تبلیغات خودش را بفروشد و نمی‌خواهد آدم‌ها از روش‌های دیگری پیج خود را گسترش دهند. پس پیج شما با مشکل روبرو خواهد شد. مساله دوم هم تنظیمات است. یعنی شما باید ربات خود را به نحوی تنظیم کنید که از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. برای مثال، تا جای ممکن باید از کامنت گذاشتن با ربات خود پرهیز کنید.

اما باید نیمه دیگر لیوان را هم دید. ربات های اینستاگرام تاثیر قابل توجهی بر روی تعداد فالوورها و تعامل یک پیج می‌گذارند و مطمئناً از روش هایی مثل خرید لایک موثرتر هستند. اما کدام ربات را باید انتخاب کنید؟ پیشنهاد ما رباتی است که توسط بچه‌های تیم دیدوگرام نوشته شده است. یک ربات که از نظر امکانات و همینطور پیچیدگی، مشابه آن را نمی‌توان یافت. با اینحال، همچنان شکی نیست که فعالیت طبیعی بهتر از استفاده از ربات است و اگر هم به دلیل کمبود وقت یا عجله‌ای که برای رشد دارید می‌خواهید از ربات اینستاگرام استفاده کنید، قبل از هر چیز وقت بگذارید و تنظیمات آن را به نحو درستی انجام دهید.

چرا خرید لایک اینستاگرام اشتباه است؟

خب، در ادامه به شما توضیح خواهم داد که چرا استراتژی خرید لایک اینستاگرام، در طولانی مدت به ضرر کسب‌و‌کار شما خواهد بود:

1. نرخ مشارکت اینستاگرامتان شما را لو خواهد داد!

اجازه دهید ابتدا نرخ مشارکت (همان Engagement Rate) را تعریف کنم. مشارکت یک پست اینستاگرام، مجموع لایک‌ها و کامنت‌هایی است که روی آن پُست زده می‌شوندهر پُست اینستاگرام یک نرخ مشارکت یا Enagement Rate دارد و متوسط نرخ مشارکت یک اکانت را می‌توان با جمع زدن نرخ مشارکت پست‌ها و تقسیم کردن آن بر تعداد پست‌ها بدست آورد.

یک اصل کلی وجود دارد که هر چه تعداد فالوورها بیشتر شود، نرخ مشارکت کمتر می‌شود. این موضوع کاملاً طبیعی است زیرا با بالا رفتن تعداد فالوور، مخرج کسر زیاد می‌شود. با این حال همه کسانی که به مخرج کسر اضافه شده‌اند، لزوماً در صورت کسر هم فعالیت ندارند. به آمار زیر در مورد متوسط نرخ مشارکت اکانت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید:

با استفاده از این آمار به راحتی می‌توان فهمید چه کسی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده است. به عنوان مثال اکانتی با 5000 فالوور متوسط نرخ مشارکتی معادل با 9% دارد، در حال فریاد زدن است که "من لایک اینستاگرام خریده‌ام!"

2. اینستاگرام اکانت شما را خواهد بست

اینستاگرام کاربرانش را تشویق می‌کند که به طور واقعی فعالیت داشته باشند و با دیگر کاربران مشارکت کنند. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی رخ ندهد یا به واسطه نوعی اتوماسیون اتفاق بیفتد، نگاه مثبتی ندارد. یکی از کارکنان سابق اینستاگرام در یونان، جسیکا زولمن، گفته است که اینستاگرام تیمی را برای شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن اکانت‌هایی که کوچکترین مشخصه اسپم بودن را داشته باشند هیچ ابایی ندارد.

می‌پرسید اسپم چیست؟ خرید لایک اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام، تعامل نداشتن با دیگر کاربران، نرخ مشارکت مشکوک و ... . البته این را هم بدانید که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و ریسک تعلیق اکانت خود را می‌پذیرید.

حال بگویید آیا خرید لایک اینستاگرام ارزش به خطر افتادن وقت و سرمایه شما را دارد؟

3. از فالوور فیک پول در نمی‌آید!

فالوورهای فیک محصول شما را نمی‌خرند و برای برند شما تبلیغ نمی‌کنند. خرید لایک فیک هم تأثیر چندانی در بزرگتر نشان دادن برند شما ندارد. تست‌های زیادی در سطح جهان انجام شده‌اند و همه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که خرید لایک و فالوور اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی‌کنند و تنها پیامدش، از دست دادن پول است.

فقط اینکه شما چند هزار فالوور دارید، دلیل نمی‌شود شرکت‌های معتبر بخواهند با شما کار کنند. برندها این روزها باهوش‌تر شده‌اند، علاوه بر فاکتور فالوور به نرخ مشارکت اکانت شما هم توجه می‌کنند. آنها به تمام ابزارهایی که شما در دست دارید و حتی به ابزارهای کاربردی‌تر از ابزارهای شما، دسترسی دارند. مطمئن باشید بدون داشتن فالوور واقعی (فالووری که با محتوای شما ارتباط برقرار کند) نمی‌توانید اعتبار اجتماعی کسب کنید. این روزها همه به خوبی فیک را از واقعی تشخیص می‌دهند.

پس درسی که اینجا می‌گیریم این است که داشتن یک اجتماع کوچک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یک دسته فالوور اینستاگرام فیک است که هیچ تعاملی با ما ندارند.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟

نتیجه‌گیری: محبوبیت خریدنی نیست!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه‌کننده است، اما بدانید بیشتر ضرر می‌رساند تا منفعت. اینکه شما از سیستم‌های خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اید برای دیگران قابل تشخیص است. پس، پول خود را هدر ندهید. خرید لایک و فالوور برای شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی‌آورد، سعی نکنید با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتان را فریب دهید. نگویید این روزها همه لایک و فالوور اینستاگرام می‌خرند، پس چرا من نخرم! شاید همه رفتند و خودشان را در چاه انداختند، شما نروید!

اگر نمی‌خواهید اکانت شما بسته شود از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تخطی نکنید، بهتر است خودتان باشید، با مخاطب رابطه برقرار کنید، فعال باشید، مشارکت کنید و مخاطب خود را نیز به مشارکت ترغیب کنید، مطمئن باشید در طولانی مدت به نتایج مثبت و با ثباتی خواهید رسید.

امیدوارم این مقاله سهمی هر چند کوچک، در روشن‌تر کردن مسیر شما یا برندتان به سمت فعالیت درست در محیط اینستاگرام با استفاده از خدمات اینستاگرام تیم رندبیت داشته باشد.